"Ten, kto przestaje być lepszym, przestaje być dobrym." Oliver Cromwell
Siemens HiPath 2000
Nowoczesny serwer komunikacji głosowej IP PBX SIP. Nowa platforma IP PBX HiPath 2000 łączy w sobie funkcjonalność routingu w sieci IP z obsługą pełnego zakresu funkcji telefonicznych ComScendo w jednym systemie. Jest to rozwiązanie dedykowane do sieci IP2g (drugiej generacji) oparte o otwarty protokół transmisji SIP oraz język programowania aplikacji JAVA. Serwer zapewnia prosty i szybki dostęp do komunikacji głosowej oraz transmisji danych za pomocą protokołu internetowego (IP) pracującego w standardzie H.323 oraz SIP. Urządzenie dedykowane jest do firm i oddziałów zatrudniających do 30 pracowników. HiPath 2000 posiada obszerną gamę funkcji oraz umożliwia profesjonalną komunikację dzięki prostym w obsłudze urządzeniom końcowym Firmy mają możliwość wykorzystania pełnej funkcjonalności technologii IP dzięki interfejsom operatorskim IP VPN oraz standardom transmisji głosu SIP. Pozwala to w znaczny sposób ograniczyć koszty związane z połączeniami telefonicznymi między pracownikami i oddziałami firmy. Najlepsze rozwiązanie IP na rynku w segmencie SME IP PBX HiPath 2000 gwarantuje bezpieczną, wysokiej jakości, elastyczną oraz niezawodną komunikację IP: · Telefonia IP firmy Siemens oferuje szeroką gamę systemów zabezpieczeń przed hakerami oraz wirusami. · System zapewnienia jakości (QoS) gwarantuje wysoki poziom jakości dźwięku oraz ustala możliwie największy priorytet komunikacji głosowej; HiPath 2000 gwarantuje wszystkie zalety komunikacji IP nie ograniczając przy tym funkcji telefonii TDM. Zalety stosowania systemu IP PBX HiPath 2000 · Niskie koszty zakupu, jeden system łączący w sobie router DSL, bramę (gateway); interfejs WLAN oraz punkty dostępu urządzeń analogowych pracujących w sieci LAN · Łatwa instalacja i konfiguracja przy pomocy oprogramowania oraz funkcji plug & play · Niskie koszty pracy przy zastosowaniu urządzeń IP (aplikacje H.323 oraz SIP) · Zmniejszone koszty konserwacji oraz administracji poprzez Web Serwis; · Bezpieczna komunikacja dzięki systemowi szyfrowania IP - IPSec oraz VPN; · System zabezpieczeń kluczami PKI dla użytkowników sesji · Elastyczna rozbudowa dzięki licencjonowaniu użytkowników; · Profesjonalna integracja z systemami HiPath poprzez CorNet IP/SIP Q, ograniczająca koszty transmisji · Otwarte interfejsy LDAP oraz JAVA do współpracy z aplikacjami innych dostawców Funkcje serwera IP PBX HiPath 2000 · router DSL: zapewnia abonentom dostęp do Internetu w czasie z wykorzystaniem niepublicznego adresu IP (DHCP, NAT/NAPT); · Gatekeeper: Rejestracja wszystkich terminali IP (telefonu, komputera PC, urządzeń przenośnych) zapobiega nieuprawnionemu dostępowi do sieci; · Brama IP: Umożliwia transmisje danych oraz głosu z sieci IP do sieci TDM w obydwu kierunkach. · Firewall: Umożliwia dostęp tylko wybranym adresom IP/portom zapewniając zewnętrzną ochronę sieci głosowej oraz danych firmy. · Mobilność stanowisk wielodostępnych: Poprzez wprowadzenie własnego numeru PIN pracownicy mogą zalogować się i mieć dostęp do osobistych ustawień telefonu na dowolnym stanowisku pracy. · VPN (Wirtualna Sieć Prywatna): Szyfrowanie oraz uwierzytelnianie IPSec zapewnia bezpieczeństwo sieci przedsiębiorstwa we wszystkich lokalizacjach. Zdalny dostęp poprzez LAN integruje urządzenia telepracowników oraz pracowników oddziałów w jeden system. · IPSec - zapewnia bezpieczeństwo, integralność oraz poufność danych przesyłanych przy pomocy protokołu IP. Protokół wykorzystywany w połączeniach IP VPN. · LWCA – system wymiany kluczy PKI bazujący na wymianie cyfrowych dowodów tożsamości (certyfikatów) pomiędzy uwierzytelnionym użytkownikiem a zaufanym zasobem. Protokół wykorzystywany w połączeniach IP VPN. · CorNet IP: Protokół IP do sygnalizacji oraz komunikacji głosowej udostepnia funkcje głosowe abonentom sieci LAN. · SIP (Protokół Inicjowania Sieci): Standardowy protokół telefonii IP, który jest kompatybilny ze strukturą otwartych aplikacji internetowych. · QoS (Jakość Przekazu): Komunikacji głosowej zawsze przyznaje się najwyższy priorytet transmisji w sieciach IP tak, aby dane głosowe mogły być wysłane szybko bez opóźnień i ograniczenia ich jakości. · Kodeki: Dane głosowe kodowane i przesyłane są w sieci IP zgodnie z protokołami G.711/723/729.