"Ten, kto przestaje być lepszym, przestaje być dobrym." Oliver Cromwell
Alcatel Contact Center Agent
CCagent – Contact Center agent – to działająca na komputerach klasy desktop aplikacja dla agentów pracujących w centrum komunikacyjnym opartym na platformie Alcatel OmniPCX4400. Może funkcjonować zarówno jako pasek narzędzi współistniejący z innymi aplikacjami w komputerze agenta albo jako ukryty moduł zintegrowany z innymi aplikacjami. Jako aplikacja CCagent wspomaga pracę agentów, zapewniając im pełną kontrolę funkcji telefonii i sesji, zaawansowane monitorowanie połączeń, statystykę indywidualną i grupową oraz dostęp do krytycznych informacji wprost ze stanowiska pracy. Jako pakiet narzędzi CCagent oferuje zbiór narzędzi programowania o wysokim poziomie, umożliwiających integrację telefonii w aplikacjach wspomagających zarządzanie kontaktami z klientami (CRM, Contact Relationship Management). Architektura klient/serwer – pakiet CCagent zaprojektowano w oparciu o architekturę klient/serwer. CCagent może działać w systemie Windows 95/98 albo Windows NT/2000, korzystając z własnego serwera przy nawiązywaniu połączeń z CCdistribution. Serwer CCagent obejmuje następujące elementy: • serwer telefonii realizujący usługi telefoniczne i umożliwiający agentom ich kontrolowanie; • serwer statystyki gromadzący w czasie rzeczywistym informacje statystyczne i informacje o agentach; • serwer konfiguracji, który automatycznie konfiguruje pakiet CCagent i kontroluje CCdistribution. Klient CCagent (aplikacja działająca na komputerze desktop) oferuje paski narzędzi i otwarte interfejsy zapewniające integrację z aplikacjami biznesowymi, usługami przesyłania wiadomości zgodnymi z MAPI oraz katalogami zgodnymi z LDAP